INDIKATOR
Jumlah markah keseluruhan : 0 – 6 / Indikator : Asas
§ Penyediaan
elemen yang menyokong pembelajaran di peringkat asas/ minimum
§ Berbincanglah
dengan PIBG/LPS/Alumni/Ahli Majlis Permuafakatan sekolah anda serta ahli
komuniti untuk membentuk
Jumlah markah keseluruhan : 7 – 24 / Indikator : Sedang maju
§ Penyediaan
elemen yang menyokong pembelajaran pada peringkat sederhana
§ Pihak
sekolah boleh meningkatkan penglibatan menghubungi PIBG/LPS/Alumni/ Ahli Majlis
Permuafakatan sekolah serta ahli komuniti bagi mendapatkan kerjasama dan sokongan
dalam sekolah
Jumlah markah keseluruhan : 25 – 30 / Indikator : Cemerlang
§ Sekolah
anda telah menggunakan semua ruang dan peluang untuk menyediakan persekitaran
yang kondusif untuk pembelajaran
§ PIBG/LPS/Alumni/Ahli
Majlis Permuafakatan sekolah anda serta ahli komuniti dilibatkan sepenuhya
dalam mencemerlangkan murid
§ Sekolah
anda boleh menjadi contoh kepada sekolah lain dan PIBG/LPS/Alumni/Ahli Majlis
Permuafakatan sekolah anda serta ahli komuniti boleh menjadi mentor bagi
sekolah lain
HURAIAN
Jumlah keseluruhan responden ibu bapa/ penjaga yang terlibat
dalam analisis ini adalah seramai 150 orang.
1. Indikator
: 0 – 6
§ Tiada.
Tahap ASAS
2. Indikator
: 7 – 24
§ Seramai
124 responden berada di dalam kedudukan indikator SEDANG MAJU
3. Indikator
: 25 – 30
§ Manakala
seramai 26 responden berada di dalam kedudukan indikator CEMERLANG
Dari sudut pemerhatian
Secara keseluruhannya, analisa sarana ini menunjukkan seramai
124 responden gibu bapa berada pada tahap sedang
maju dan
seramai 26 responden ib bapa pada tahap cemerlang. Elemen
yang menyokong pembelajaran di sekolah terdiri daripada iklim sekolah,
komunikasi berkesan, sokongan terhadap kejayaan murid, tanggungjawab bersama,
keputusan bersama dan kerjasama dengan komuniti diambilkira untuk menunjukkan
tahap sekolah.
Diharapkan semua pihak memainkan peranan masing-masing untuk
memastikan kejayaan sekolah untuk melahirkan produk pelajar yang dapat memenuhi
Falsafah Pendidikan Kebangsaan yang terdiri daripada aspek jasmani, emosi
rohani dan intelek.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan