Khamis, 1 Mei 2014

ANALISA SARANA IBU BABA 2014 SK PAYA PULAI

INDIKATOR
Jumlah markah keseluruhan : 0 – 6  / Indikator :  Asas
§  Penyediaan elemen yang menyokong pembelajaran di peringkat asas/ minimum
§  Berbincanglah dengan PIBG/LPS/Alumni/Ahli Majlis Permuafakatan sekolah anda serta ahli komuniti untuk membentuk
Jumlah markah keseluruhan : 7 – 24 / Indikator : Sedang maju
§  Penyediaan elemen yang menyokong pembelajaran pada peringkat sederhana
§  Pihak sekolah boleh meningkatkan penglibatan menghubungi PIBG/LPS/Alumni/ Ahli Majlis Permuafakatan sekolah serta ahli komuniti bagi mendapatkan kerjasama dan sokongan dalam sekolah
Jumlah markah keseluruhan : 25 – 30 / Indikator : Cemerlang
§  Sekolah anda telah menggunakan semua ruang dan peluang untuk menyediakan persekitaran yang kondusif untuk pembelajaran
§  PIBG/LPS/Alumni/Ahli Majlis Permuafakatan sekolah anda serta ahli komuniti dilibatkan sepenuhya dalam mencemerlangkan  murid
§  Sekolah anda boleh menjadi contoh kepada sekolah lain dan PIBG/LPS/Alumni/Ahli Majlis Permuafakatan sekolah anda serta ahli komuniti boleh menjadi mentor bagi sekolah lain 

HURAIAN
Jumlah keseluruhan responden ibu bapa/ penjaga yang terlibat dalam analisis ini adalah seramai 150 orang.
1.      Indikator  : 0 – 6
§  Tiada. Tahap  ASAS 
2.     Indikator  : 7 – 24
§  Seramai 124 responden berada di dalam kedudukan indikator SEDANG MAJU 
3.     Indikator : 25 – 30
§  Manakala seramai 26 responden berada di dalam kedudukan indikator CEMERLANG

Dari sudut pemerhatian

Secara keseluruhannya, analisa sarana ini menunjukkan seramai 124 responden gibu bapa berada pada tahap sedang maju dan seramai 26 responden ib bapa pada tahap cemerlang. Elemen yang menyokong pembelajaran di sekolah terdiri daripada iklim sekolah, komunikasi berkesan, sokongan terhadap kejayaan murid, tanggungjawab bersama, keputusan bersama dan kerjasama dengan komuniti diambilkira untuk menunjukkan tahap sekolah.
Diharapkan semua pihak memainkan peranan masing-masing untuk memastikan kejayaan sekolah untuk melahirkan produk pelajar yang dapat memenuhi Falsafah Pendidikan Kebangsaan yang terdiri daripada aspek jasmani, emosi rohani dan intelek. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan